25 presentaciones que todo profesional de mercadeo debe ver

Presentaciones

Algunas presentaciones son mejores que otras. Algunas tienen magníficos diseños. Otras tienen contenidos tanto útiles como sencillos de entender. Algunas sólo dan consejos con los pies en la tierra. Pero las mejores presentaciones son las que mezclan en su justa medida estos tres ingredientes.

Hubspot.com escogió a manera de curaduría las 25 presentaciones más destacadas en cuanto a temas de mercadeo. No solo en cuanto a contenido sino en lo que concierne a diseño, narrativa y legibilidad. Estos son sus recomendados:

 

1. How to Produce Better Content Ideas – Mark Johnstone

2. How Google Works – Eric Schmidt

 

3. Fix Your Really Bad PowerPoint – @slidecomet

 

4. KPCB Internet trends 2014 – Kleiner Perkins Caufield & Byers

 

5. Why Content Marketing Fails – Rand Fishkin

 

6. The What If Technique presented – Motivate Design

 

7. Digital Strategy 101 – Bud Caddell


 

8. 10 Ways To Win The Internets – Upworthy


9. Crap. The Content Marketing Deluge. – Velocity Partners

 

10. The Brand Gap – Marty Neumeier


11. What Would Steve Do? 10 Lessons from the World’s Most Captivating Presenters – HubSpot

 

12. How I got 2.5 Million views on Slideshare – Nick Demey


13. 10 Powerful Body Language Tips for your next Presentation – SOAP – State of the art presentations

 

14. What 33 Successful Entrepreneurs Learned From Failure – ReferralCandy

 

15. Displaying Data – Bipul Deb Nath

 

16. Design Your Career 2016 – Slides That Rock

 

17. A-Z Culture Glossary of 2015: The Trends You Need to Know to be Relevant – sparks & honey

18. The History of SEO – HubSpot

 

19. Five Killer Ways to Design The Same Slide – Crispy Presentations

 

20. The Seven Deadly Social Media Sins – XPLAIN

 

21. The Minimum Loveable Product – Spook Studio

 

Publicidad

22. How to Teach Yourself Html and CSS This Month – Ryan Bonhardt

23. How People Really Hold and Touch (Their Phones) – Steven Hoober

 

24. How To (Really) Get Into Marketing – Ed Fry

 

 

25. The Search for Meaning in B2B Marketing – Velocity Partners

Comentarios